Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liskowie ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko inspektora w dziale świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Liskowie, ul. ks. W. Blizińskiego 56, 62-850 Lisków.
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Wymiar etatu: pełny wymiaru czasu pracy
Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Liskowie,
ul. ks. W. Blizińskiego 56, 62-850 Lisków
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
3) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) wykształcenie wyższe,
5) co najmniej 5 letni staż pracy,
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
7) doświadczenie zawodowe w OPS lub w innych jednostkach obsługujących świadczenia jw., minimum 3 lata
8) znajomość przepisów prawa, dot. wykonywania zadań na stanowisku inspektora ds. świadczeń rodzinnych,
w szczególności:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
- ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
- ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
- ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- biegła znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, środowisko Windows).
2. Wymagania dodatkowe:
1) sumienność, dokładność, samodzielność, odpowiedzialność,
2) umiejętność pracy w zespole,
3) umiejętność pracy z klientem,
4) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
5) umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
6) umiejętność organizowania pracy własnej,
7) wysoka kultura osobista,
8) znajomość specyfiki pracy w OPS lub innych jednostkach obsługujących świadczenia.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) obsługa klientów z zakresu świadczeń,
2) udzielanie informacji klientom o przysługujących im świadczeniach,
3) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków wraz z dokumentacją o przyznanie świadczeń,
4) współpraca z Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim w związku z ustalaniem zastosowania przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
5) prowadzenie dokumentacji osób korzystających ze świadczeń oraz wprowadzanie danych o tych osobach do komputerowej bazy danych,
6) ustalanie prawa do świadczeń i prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie tych świadczeń,
7) prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń, utraty do nich prawa oraz spraw odwoławczych,
8) przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich pism w sprawach świadczeń,
9) wydawanie stosownych zaświadczeń,
10) prowadzenie dokumentacji przewidzianej przepisami prawa,
11) sporządzanie list wypłat,
12) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie świadczeń,
13) realizacja i koordynowanie spraw związanych z obsługą programów rządowych i ministerialnych, między innymi Programu „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością”, „Opieka Wytchnieniowa”,
14) współpraca z Powiatowym Urzędem pracy odnośnie prac społecznie użytecznych oraz wspólnie realizowanych projektów.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) wymiar czasu pracy – pełny etat,
2) miejsce pracy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Liskowie,
3) praca przy monitorze ekranowym.
5. Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV z numerem telefonu oraz z adresem e-mail),
2) list motywacyjny,
3) dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
5) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
6) kopie świadectw pracy dokumentujące staż pracy,
7) oświadczenie :
a. o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
b. o pełnej zdolności do czynności prawnych,
c. o niekaralności,
d. o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na niniejszym stanowisku.
8) Klauzule zgody: na przetwarzanie danych szczególnej kategorii tj. informacji
o niepełnosprawności w procesie rekrutacji, kontakt telefoniczny i sms, kontakt elektroniczny i przetwarzanie danych w przyszłych procesach rekrutacji,
9) Obowiązek informacyjny – zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
10) Oświadczenie o zapoznaniu się z procedurą zgłaszania nieprawidłowości w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Liskowie.
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liskowie lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Liskowie, ul. ks. W. Blizińskiego 56, 62-850 Lisków, w terminie do dnia 28 sierpnia 2025 r. do godziny 12:00, z dopiskiem:
"Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. świadczeń rodzinnych".
W przypadku przesłania dokumentów drogą pocztową liczy się data wpływu do GOPS w Liskowie.
Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liskowie po terminie nie będą rozpatrywane.
7. Informacje dodatkowe
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i życiorys (CV), należy opatrzyć klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liskowie, w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Liskowie, na które aplikuję (zgoda dotyczy danych wykraczających poza zakres określony w art. 22¹ §1 Kodeksu pracy). Dane osobowe podaję dobrowolnie. Zapoznałam/em się z zamieszczoną w ogłoszeniu Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych.”
Wymagane dokumenty aplikacyjne i oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.
Z wybranym kandydatem zostanie zawarta umowa o pracę. Pracodawca zastrzega sobie prawo dalszego zatrudnienia wybranego w obecnej procedurze kandydata na czas określony lub nieokreślony bez konieczności przeprowadzenia kolejnego naboru.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy z dnia 1 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135), jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Zastrzega się możliwość unieważnienia procedury naboru bez podania przyczyn oraz prawo swobodnego wyboru kandydata, jak również nie dokonanie wyboru żadnego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Ośrodka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Liskowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest mniejszy niż 6%.
KIEROWNIK
Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Liskowie
/-/ mgr Bożena Humelt
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
- Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest: Gminny Ośrodek Pomocy Społeczne z siedzibą przy ul. ks. W. Blizińskiego 56 w Liskowie.
- Inspektor ochrony danych
Administrator powołał inspektora ochrony danych. Kontakt z inspektorem jest możliwy pod nr tel. 32 411 27 54.
- Cele przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będę w celu przeprowadzenia niniejszego naboru.
- Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą do przetwarzania Państwa danych jest art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz art. 6 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
5. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru, a następnie do celów archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt obowiązujący w jednostce – 5 lat.
7. Państwa prawa:
a) prawo dostępu do treści swoich danych;
b) prawo do sprostowania i uzupełnienia danych;
c) w przypadku przetwarzania na podstawie zgody – prawo do jej cofnięcia;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
e) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
f) w szczególnych przypadkach prawo do usunięcia danych;
g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, infolinia: 606 950 000), gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie skutkować będzie brakiem możliwości wzięcia udziału w naborze.